16 november 2009

Gør det kort!

Jeg sad her til aften og lyttede til Julie Marias to dansksprogede albums (Yaguar og På kanten af virkeligeheden). Og af en eller anden grund, så lyttede jeg til teksterne med en anden indgangsvinkel end jeg har gjort før. Og jeg faldt pladask for et par af hendes sange, men nok mest af alt for den første sang på det nyeste album (Yaguar).
Den hedder, som overskriften her antyder, Gør det kort!

Lyrikken er så rammende på rigtig mange punkter for hvor jeg er i mit liv lige nu. Jeg søgte rundt på google for at se, om jeg ikke kunne finde teksten, men albummet er åbenbart så nyt, at lyrikken kun er tilgængelig for et par af sangene derfra, og desværre ikke Gør det kort. Men hvad ... det gjorde, at jeg havde en årsag til at høre den et par gang, og få skrevet teksten ned, og nu hvor jeg har gjort det, så er det jo også nemt at dele den med jer der læser denne blog.

Så det gør jeg - for sjældent er jeg blevet så ramt af en tekst! Og gør eventuelt jer selv den tjeneste at høre begge de albums jeg omtaler ovenfor. De er intet mindre end fantastiske!! (Og hvem ved, måske kommer der en tekst eller tre mere her på bloggen hen ad vejen?!)

Gør det kort!

Se på mig
Fra alle sider
Fortæl hvad du ser
Et sekund eller to
Er alt hvad jeg skal bruge
Jeg beder dig ikke om mere

Og når jeg bliver for fremmed

Sig farvel
Gør det nu
Men gør det kort
Og gør det ikke til noget stort
Alt godt jeg holder fast i for hårdt
Jeg ved det forsvinder igen

Lykkelig
Ulykkelig
Går det bedre
Har du nok af dét
Jeg mangler mere for hver dag

Og synes du jeg er for fremmed

Sig farvel
Gør det nu
Men gør det kort
Og gør det ikke til noget stort
Kast alt det som binder os langt bort
Jeg ved det forsvinder

Gør det så
Gør det blidt eller hårdt
Men gør det ikke til noget stort
Og gør det mest af alt
Fordi du stadig husker hvad du sagde

Se på mig
Vend dig ikke mere bort
Men mærk at vi var noget stort
Alt hvad vi mistede kommer igen
Præcis som du sagde

Det var det du sagde
Det var det du sagde

Det var det du sagde
Det var det du sagde
Det var det du sagde

Så forbandet rammende hun er i sin tekst ... hun har fået hendes største fan i mig!
Jeg er SÅ vild med hendes tekster! Giv mig mere af den slags musik!

Ingen kommentarer: