26 marts 2009

Kan man lære en 2 årig at sove længe??

Overskriften antyder nok, at jeg gerne vil have Lille B til at sove længere om morgenen!

De sidste mange morgener har han vågnet omkring kl. 5:15, og det er altså lige et par timer for tidligt for moren (eller i hvert fald én time).
Det har gjort, at jeg er kommet til at tænke over om man kan lære små børn at sove?
Ikke fordi han nødvendigvis skal sove til kl. 9 hver dag, men det kunne da være rart, hvis der stod 6 et-eller-andet på vækkeuret når han vågner.

Det kan selvfølgelig også bare være en periode, så måske skulle jeg i virkeligheden bare acceptere, at det er denne her måde det fungerer på nu, og så prøve at komme tidligere i seng selv. Der er bare den lille hage ved at gå tidligere i seng, at jeg jo også nyder at have et par timers ro om aftenen, hvor jeg kan lave det JEG gerne vil. Og hvis jeg gå i seng så det passer i forhold til det tidspunkt hvor jeg står op, så skal jeg jo i seng senest kl. 21, og det er altså en tak for tidligt. Nå ... jeg må prøve at finde en måde at justere mit liv på, så det passer til min søns sovemønster (og så prøve at nyde når han er hos farmand, og jeg derfor kan sove længe).

Men men men ... hvis der er nogen der læser dette, som har en god idé tager jeg i mod med kyshånd! :o)

Nu vil jeg gå over og tage müslibollerne ud af ovnen, og så guffe nybagte boller med Lille B (og tænke på, at jeg faktisk kan sove "længe" i morgen).

Ingen kommentarer: