26 august 2009

En opdatering på godt og ondt ...

Så er det vidst blevet tid for en opdatering af hvad der foregår i vores liv.

Bertram og jeg er jo blevet jyder igen. Vi flyttede den 15. juli, og har fået en superdejlig lejlighed. Vi har fået indrettet os godt, og er glade for vores nye liv. Vi har fået masser af plads, og vi kan begge være der uden at genere hinanden. Lejligheden er lys og rar, og når nu jeg finder et pengetræ, så kan vi også få købt de sidste ting, der gør, at lejligheden kan blive færdigindrettet. Indtil da, må vi nøjes med det der nu er.

Vi er begge faldet godt til. Bertram er startet i børnehave (http://www.boerneneskontor.dk/) i fredags, og er superglad for det. Han var alene nogle timer i går, og det var bare gået så godt. Han havde været glad, havde leget, spist og sovet, så det var rigtig dejligt at komme ned til. Han er allerede tryg ved de voksne, og er begyndt at rende et par af pigerne i numsen. Så han starter tidligt den lille fyr.

Jeg skal starte i skole næste uge. Jeg glæder mig, og håber virkelig, at jeg kan få det til at hænge sammen. Jeg savner at møde nogle voksne mennesker, og at få lidt indhold ind i min hverdag igen, der handler om noget andet end at være mor. Jeg glæder mig til at være Joan, som læser til folkeskolelærer, i stedet for Joan som er mor til Bertram. :o)

Det eneste jeg mangler rigtig meget her ovre er min strikkecafé. Det er der ikke rigtig noget af, eller også har jeg ikke formået at finde det endnu. Men det kan jo være det kommer, og ellers må jeg jo efterlyse nogle strikkeglade tøser i avisen eller lign.

Men ... for der er jo næsten altid et men ... til gengæld så går det ikke så godt med relationen til Bertrams far. Vi har allerede været igennem en temmelig barsk omgang med Statsforvaltning, klager og endnu flere klager.

Kort fortalt, så har han indgivet en sag til Statsforvaltningen med henblik på at få Bertrams bopæl. Så den 10. juli var vi i Statsforvaltningen for at få behandlet en anmodning om midlertidig bopæl. Bertrams far syntes han skulle have den også. Han havde indledt sagen med et temmeligt hårdt brev fra hans advokat, hvor jeg blev gjort til en dårlig mor og psykisk uligevægtig.
Han tabte dog sagen om midlertidigt bopæl. Så han klagede over afgørelsen. Statsforvaltningen fandt ikke anledning til at genoptage sagen, så de sendte klagen videre i Familiestyrelsen, som også afviste hans klage. Så nu ligger beslutningen et eller andet sted i Retten i Esbjerg, og vi går og venter på en indkaldelse.
Det er selvfølgelig hårdt at vide, at man har en retssag forude, men jeg prøver at lade være med at blive påvirket af det i hverdagen. Nogle dage med større held end andre. :-/

Nå ... men det var vel egentlig alt jeg havde at sige for nu ... må blive lidt bedre til at opdatere løbende. Men mon ikke også det kommer, efterhånden som der begynder at komme lidt hverdag ind i billedet?

Ha' en dejlig onsdag!

Ingen kommentarer: