09 juli 2008

Hjemme igen ...

... efter en smuk aften i Grønnegårdsteatret.
Det tegnede ellers ikke så godt i løbet af dagen. Vejret var gråt og overskyet, og som det ikke var nok, så havde Bertram en jeg-nægter-at-sove-dag. Så siden kl. 4 i nat har han sammenlagt sovet 6 timer (inkl. de 2 timer han har sovet nu).
Han var derfor træt, pylret, hængetræsagtig og der var ingen der var gode nok.

Men det blev en dejlig oplevelse. Vi aftalte med Svigerne, at vi skulle tage Bertram med i teatret (syntes det var synd at belæmre en barnepige med ham), og så kunne vi skiftes til at underholde den lille fyr, hvis han ikke faldt i søvn inden forestillingen. Behøver jeg at fortælle, at det gjorde han IKKE? Han sad troligt i klapvognen og puttede med hans "aj drea"dyne (Kaj og Andrea), sutten og Noukie-kluden. Der var intet at gøre. Farfar spillede fransk klovn, dansede fandango, lullede, vuggede og sang, og lige lidt hjalp det. Til sidst gik han ud af Grønnegården og gik ned til "havnen" og så på skibe med den lille fyr. Og han holdt sig troligt vågen. Han faldt ikke omkuld før 4 min før vi kørte ind på hjemmeadressen. Så faldt han til gengæld i søvn. Og sov ca. 5 min. For lige så snart bilen holdt stille, så var han vågen og klar til ballade igen.
Det endte med, at jeg gav ham en portion grød og Ulrik puttede ham, og efter ca. 15-20 min så sov han så endelig. Nu er jeg MEGET spændt på, om han sover hele natten, eller om han vågner 30 gange.

Nå men tilbage til teaterstykket. Vi så "Den politiske kandestøber" og den var altså rigtig god og sjov. Der var sket meget siden jeg så et udsnit af den på "Stik i det fri"-dagen for nogle uger siden. Og som sædvanlig er det bare noget helt særligt, det med at starte med madkurven og så sidde der i det fri og se teater. Jeg nyder det altid rigtig meget. Men jeg var til gengæld temmelig overrasket over, at der ikke var udsolgt i aften. Det synes jeg der har været alle de andre gange jeg har været inde og se. Men skulle der være en eller to der læser denne blog, der ikke lige ved hvad de skal få en aften til at gå med, så snyd ikke jer selv for den oplevelse. Det er altså en dejlig måde at bruge en aften på. Og så bliver det jo ikke ringere af, at skuespillerne virkelig går op i deres "arbejde" og leverer en rigtig god og sjov forestilling.

Nu vil jeg slutte for nu ... vil gå ind og benytte mig af at der er ro, og få nogle timers - forhåbentlig - sammenhængende søvn.

*Godnat* *Godmorgen* Goddag* *Hej* *Godaften* (vælg selv den der passer til dig (o: )

Ingen kommentarer: