17 maj 2008

De kære børn ...

... både de store og de små.

Vi har besøg af en kammerat og hans to piger.
De er nogle dejlige unger, men Bertram er altså ikke så god til at dele endnu. Legen skal helst være på hans præmisser og helst må de kun lege med det han synes det er ok de leger med.
Jeg prøver at lære ham, at de gerne må lege med hans legetøj, og at han ikke skal rive det fra dem, når de sidder med det. Men af en eller anden grund er Bertrams far, altså ikke helt så konsekvent som mig. Han synes det er Bertrams legetøj, og derfor må han også "bestemme" hvem der skal lege med det.
Jeg er IKKE enig. Det er Bertrams legetøj ja, men så længe de andre leger stille og roligt med det, så burde det altså være sådan at man kan komme her og lege, uden at man skal have "lov" af Bertram/Ulrik først. Er det mig der er helt gal på den?? Eller har jeg bare lidt ret i det jeg siger/skriver?

Nå det var bare et lille pip fra mig ..

1 kommentar:

Mette G. sagde ...

Tjah - jeg giver dig ret. Mon Bertram ville have lyst til at besøge nogen, der hele tiden hev tingene ud af hånden på ham?

Og ville hans far synes, at det var helt i orden, at andre opførte sig sådan overfor Bertram?

Man tænker somme tider anderledes, hvis man vender tingene lidt på hovedet - men opdragelse er nu aldrig nemt!