01 maj 2008

Esbjerg here we come ...

Så har Bertram og jeg været i Esbjert lidt over et døgn.
Vi tog toget her over sammen med mor, og Bertram var en mønsterbaby. Han lagde sig til at sove, lige da vi var kommet ud af Hovedbanegården, og vågnede først præcis 2 timer senere, glad og tilfreds.

Han kom hjem til Bedstefar, og lige så snart Bedstefar havde sagt Hej, ville Bertram over til ham. Dejligt at se, at han kan huske dem, også selv om der er gået lidt mere end en måned denne gang.
Siden vi er kommet frem, har jeg stort set ikke fået lov til at være sammen med Bertram. Alle de andre vil jo også gerne tilbringe tid med ham, når vi nu endelig er her. Så han sover hos Bedstefar og Bedstemor. Fætter har leget med ham under næsten hele pokalkampen i dag (og det var alt hvad i hørte om den), og ellers har hhv. faster (min faster) og Bedsterne været dem der er mest interessante. Dejligt at han ikke er så morsyg, at det kun er mig der dur.

Planerne for weekenden er mange. Vi skal spartle, tapetsere, male og sætte lofter op i køkkenet. Samle køkkenelementer. Male min lillebrors entre. Og evt. sætte lofter op i stuen er hos mor og far. Vi skal nok få tiden til at gå! Og så skal jeg da også lige en tur ind og kigge i byen, når nu jeg er her. Det kunne jo være, at der var et eller andet jeg ikke kan undvære. H&M skal også lige have et besøg, for Bertrams bodystockings er ved at være for små, så der skal lige handles nogle nummeret større (tænk at han allerede er en str. 92).

Og hvis der så bliver lidt tid ind i mellem, har jeg lige noget Howard Gardner-materiale der skal læses igennem til min pæadagogik og psykolog-opgave. Så vil jeg da også gerne have strikket lidt. Og på toppen af det hele har jeg så også taget en ny bog med, som jeg da også gerne vil have begyndt på. Det er endnu en Jussi Adler-Olsen-bog og den hedder Alfabethuset. Jeg kender den ikke, men Washington-dekretet og Kvinden i buret, også af ham, var rigtig rigtig gode, så mon ikke også at denne her kan fange?
Jeg har indtil videre måttet ligge Spion for Gud fra mig. Der er alt for mange navne, og jeg kan simpelthen ikke finde rundt i dem lige for tiden!

Mht. strik er jeg lige blevet færdig med en babyjakke fra Debbie Bliss i størrelse 9-12 mdr., som jeg har strikket for en veninde. Og nu er jeg igang med en top fra Britta Wilfert. Kom til at gå lidt shop-amok i hendes butik forleden dag. Det var fantastisk så meget hun havde. Og hold da op nogle fede opskrifter - både til børn og til voksne.
Så der er rigeligt at tage fat på.

Nå. Klokken er ved at blive mange, og jeg kan jo ikke sove i en evighed i morgen, så jeg må hellere gå ned og gøre mig natklar.
Heldigvis kommer Ulrik her over i morgen, og så kan han tage Bertram lørdag og søndag morgen. Nu har han jo haft fri tirsdag, onsdag, torsdag og fredag morgen, så det må være hans tur nu. :o)

Nat nat ...

1 kommentar:

Dorthe sagde ...

Hej Joan dejligt at du havde en god tur, og godt for dig og Bertram at han også kan være hos andre. og bare rolig, du skal nok få masser af tid til at være sammen med Bertram.
Ses vi hos Lotte i morgen
hav en god dag. Dorthe